Grimma i hagen?

Pegasus har grimma i hagen, jag gillar det inte! Han ska börja gå utan grimma nu i sommar, anledningar till att jag inte vill ha det längre är för att hästen kan fastna i träd, när det rullar sig, finns flera anledningar. Pegasus har kommit in flera gånger med grimman i munnen, för att någon annan häst har bitit tag i grimman. Sedan har det hänt att jag har köpt en ny fin grimma med ludd, och när han kommer in från hagen är den sönderbiten, okej det är sånt som händer men det är onördigt.

Det verkar så mycket skönare för hästen att gå fritt utan en grimma, anledningen till att vi har det nu är för att vi ska kunna få in hästarna snabbt och lätt, och om någon häst smiter kan man lätt få tag på den. Jag har hört att om hästen har grimma på sig i hagen och exempelvis springer till en väg och blir överkörd så får man pengar för det. Det tycker jag är helt idiotiskt, VEM bryr sig om pengar när sin häst har blivit överkörd? INTE jag iaf! 

Så nu frågar jag dig, har du grimma på din häst i hagen? Varför/varför inte? Motivera gärna ditt svar.



Kommentarer
Malou

Deddis har grimma i hagen men jag tycker INTE om det!



Blogg: http://maloousan.blogg.se/
2011-05-07 @ 21:05:54
ida den glassigaste <3<3<3<3<3<3

Billy har inte grimma i hagen och det tycker jag är mkt bra och ja han går ju bara i en liten grushage så ja han behöver igen grimma, han går ju dessutom i en slags lösdrift kan man säga :D <3



Blogg: http://skiitbeest.blogg.se/
2011-05-07 @ 22:23:36
Amanda

Nej, hon har inte grimma på sig. Ingen av "mina" 3, men kan ändå tycka det är bra att t.e.x Pegasus som bor så himla nära vägen har det, för det kan ju vara farligt.. men egentligen, det är ju inte stor chans att man får tag på hästen bara för att den har grimma lixom :P



Blogg: http://mmandieh.blogg.se/
2011-05-08 @ 01:05:13




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback