gårdagen

Igår åkte jag och pappa ut till stallet. Jag red Peggan i paddocken, kände igenom honom och det gick dunderbra! Han lyssnade bra för skänkeln, gjorde klockrena skänkelvikningar. Jag gjorde öppnor och slutor, jobbade på volten, mycket övergångar, galoppfattningar mm. Allting gjorde han super! Fick en härlig känsla inom mig :,) Men något som jag tycker är konstigt det är när det känns som om man har ridit i typ 1 timme och allt känns jättebra och hästen är svettig så kollar man på klockan också har det bara gått 40 minuter ungefär, men bara det känns bra så spelar ju egentligen inte tiden någon jättestor roll. Jag fixade allt åt Pegasus, fyllde på vatten i hagen och han fick massa med morötter.

Efter stallet åkte jag direkt hem och sedan vidare till Nordstan där jag köpte en tunika/klänning och en byxdress i jeans. Patricia och Evelina var där inne så jag gick med dem, sedan åt vi och gick till Avenyn och kollade på cortagen eller hur det stavas, det var lite kul att se det långa tåget och alla som hade klätt ut sig till exempelvis Kalle anka. Sedan åkte vi hem till mig och dem sov hos mig, vi kollade på film ocksånt :D!

Här är en bild frångårdens ridpass.


Kommentarer
Amanda

Sv: Hhiihihih, tack :DD



Blogg: http://rilfarna.blogg.se/
2011-05-01 @ 11:40:12




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback