Utbildningsdressyr

Nu har jag anmält mig och Pegasus till en utbildingsdressyr på Bulycke den 6 mars. Ska bli spännande, har aldrig "tävlat" dressyr med Pegasus. Vi ska rida LC:1 2008, undra hur det går :D Jag tar det som en träning och för att att variera, så att det inte bara blir hoppning.
Här är hela programmet, har ridit det en gång innan på Mille så jag vet på ett ungefär, men jag ska ta och plugga på det ordentligt :D
LC:1 2008
1.  A           Inridning i arbetstrav       ADXGC  Arbetstrav 2.  C     Höger varv      CM   Arbetstrav      MXK  Vänd snett igenom i arbetstrav      KA    Arbetstrav 3.  A  Volt med ca 15 m diameter 4.  AC  Serpentin över medellinjen med 3 bågar             vid passerandet av medellinjen övergång till skritt              ca 6 steg - Framridning i arbetstrav
5.  Övergångarna arbetstrav - mellanskritt -       arbetstrav på medellinjen 6.  CH   Arbetstrav      HXF  Vänd snett igenom med förlängd steglängd               (lättridning tillåten)      FA   Arbetstrav 7.  A  Volt med ca 15 m diameter 8.  Mellan A och K  Övergång till fri skritt      (A)KXM              Fri skritt 9.  Mellan M och C  Ta tyglarna - Mellanskritt

10.  CH                    Arbetstrav        Mellan H och E  Vänster arbetsgalopp 11.  EBE  På mittvolten ett varv i arbetsgalopp 12.  EK      Arbetsgalopp        KAFB  Arbetstrav 13.  B  Vänd till vänster        X  Halt - stillastående ca 6 sek - framridning i arbetstrav        E  Vänd till höger
14.  EHCM                Arbetstrav        Mellan M och B  Höger arbetsgalopp 15.  BEB  På mittvolten ett varv i arbetsgalopp 16.  BF  Arbetsgalopp        FA  Arbetstrav 17.  A         Vänd rätt upp        ADXG  Arbetstrav        G         Halt - Hälsning

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback