underbar ponny

Det blev en lång dag i stallet, jag började med att mocka åt Pegasus och Jasmine, (Jasmine är Saras ponny, dem är och åker skidor nu så jag ar hand om henne). Efter mockningen så gjorde jag vatten, hö och kraft foder till bägge två. Sedan hämtade jag Pegasus, hon kom till grinden så fort han såg mig som han alltid gör. Jag borstade i boxen medans han stog och åt. Jag broddade, satte på skydd, sadel, ländtäcke och tränsade. Sedan red jag iväg, red ut skrittade bara för att han har vilat i tre dagar i rad nu så jag börjar med en lugn skritt tur. Jag red på grusvägarna som var stenhårda och sedan lite på en äng. Pegasus var så himla duktig! Ååh kunde inte gå bättre, han lyssnade jättebra och var bara helt bääääst♥

Sedan kom jag tillbaka till stallet efter ungefär 35-40 minuter, tog av honom allt, stretchade och borstade. Idag var det jag som skulle ta in alla hästar, skulle egentligen väntat på mamma men jag orkade inte det så jag tog in alla själv, det var lite bökigt med det gick an. Efter det lade jag ut hagmaten till stona och valackarna, imorgon är det jag och mamma som ska ta ut hästarna :)

Film kommer strax!

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback