tillbaka

Hej på er!

Ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat något, men det är för att jag inte har haft någon tid till det. Men nu har jag tid och jag tänkte berätta om torsdag och fredag (idag).

Torsdag: Jag hopptränade i Stenungsund. Vi gjorde mycket bommövningar också avslutade vi med en liten bana. Pegasus kunde inte bli duktigare, han lyssnade superbra och var känslig. Han hade världens sug efter hindrerna, två gånger så hoppade han nästan hindrerna utan att han skulle göra det, buse. Han var också megapigg, innan jag skulle fatta galopp och börja hoppa så flög han upp i luften och bockade samtidigt, och precis när han landade så ställde han sig. Inte så högt men han kan lyfta på benen kan man säga ;) Det var endast för att han var så glad för att få hoppa. Världens bästa! Filmer kommer, om jag lyckas få över dem till datorn...

Fredag: Efter skolan så åkte jag till stallet och fixade allt åt Pegasus, sedan så tog jag in honom, borstade, satte på skydd och tränsade. Jag skrittade ut utan sadel och han var jättduktig, i slutet så blev han lite knasig och hoppade upp i luften också tacktade han (stavning). Hihi! Sedan så fick han sin middag och jag tog bussen in till pappa. Imorgon ska han få vila och på söndag ska jag nog rida i manegen, får se.



Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback