Lär känna oss lite mer.

Vad heter hästen? Hembys Pegasus
Tycker du att den ska heta något annat? Nej men om jag var tvungen att döpa om honom skulle jag döpt honom till Moses.

Vad kallar du hästen? Pegasus, Peggan, Pegamuss, Pegapuss, gubben, sötis osvosv...
Vad kallar andra hästen? Pegasus.

Hur gammal är den? 11 år.
Vilket år/månad/dag föddes den? 2 juni 2000.
Vilken färg har den? Gråskimmel.
Har den några tecken? Nej, men han har fräcknar och apelkastning.
Hur hög i mankhöjden? Vet inte exakt, men närmare 147 cm.
Är det ett sto/valack/hingst? Valack.
Vad är det för ras? New forest.

Har du tävlat den i hoppning? Ja.
Vilka klasser/hur högt? L:D+5 och L:C en så länge.

Är den tävlad i dressyr? Inte med mig men med sin förra ägare.

Vilka klasser? L:B tror jag.
Är den tävlad fälttävlan? Japp, fast inte med mig.
Vilka klasser? ....
Är den tävlad i trav? Nejnej.
Är den tävlad i galopp? Nej.
Är den tävlad i något annat? Utställning och när man går med hästen till fots, där fick han silver tror jag, återkommer med korrekt svar senare.
Har den tävlat in några pengar? Naaej.
Hur mycket? ....
Har hästen championatspoäng? Vet inte :P
Hur högt har du hoppat med den? 1.15 cm

Är hästen bra på dressyr? Ja, superduktig!

Hur är den i skritten? Normal.
Hur är den i traven? Beror på mig, om jag vill att han ska bli "het" och pigg, blir han det, om han ska gå långsammare så gör han det. Men han har en mjuk trav, och flaschig.
Hur är den i galoppen? Rund härlig galopp.
Kan den skänkelvikningar? Japp!
Kan den öppna/sluta? Japp.
Kan den galoppombyten? Ja.
Är hästen pigg? Olika från dag till dag.
Är hästen trög? Olika, nej skule inte påstå det.
Är hästen stark? Ja.
Är hästen het? Nej.
Bockar den? Har hänt.
Har du bockat med den? Ja.
Stegrar den? Njeea.
Har du stegrat med den? Ja.

 

Sparkar den bakut? Det har han gjort :)
Har du sparkat bakut med den? Ja.
Skenar den ofta med dig/andra? Om han blir rädd, ja.
Har du skenat på den? Ja, några gånger...
Är den tittig? Ibland, JA!
Har du badat tillsammans med den? Nä...
Har ni hoppat tillsammans? Ja.
Har ni galopperat på en äng tillsammans? Ajjemään :D

 

Hoppar hästen bra? Ja.
Gillar den att hoppa? Japp, he love it.

Har den bra hoppteknik? Ja!
Hur högt brukar du hoppa med den? Olika, det kan vara allt ifrån 80 cm till 1.10.
Hur ofta hoppar du den? Brukar bli en gång i veckan.
Hur är den när den rids ut? Pigg och glad.
Tycker den att det är kul? Japp.
Blir den piggare eller trögare än på banan när ni rider ut? Piggare ute.
Står hästen i box? Ja, och i hage såklart.
Går hästen på lösdrift? Nej.
Hur mycket och vad äter hästen? Det kan vi ta i ett enskilld inlägg.
Går den i hagen varje dag? Jäpp.
I en stor eller liten hage? Stor.
Hur länge går den ute per dag? Dygnet runt just nu, dock inte dagen innan tävling.
Gillar den att vara ute i hagen? Jaa!
Har den vindskydd i hagen? Nej, men massa träd som skyddar.

Hur ofta rids hästen? 6 dagar i veckan.
Är det en svår eller lätt riden häst? Lagom, man kan inte sitta och åka, det är mycket häst.
Vem äger hästen? Jag eller mamma.
Är hästen snäll i stallet? Ja alltid.
Kan hästen stå lös i stallet? Nej.
Måste hästen vara uppbunden? Ja.
Är hästen lättlastad? Superlätt.
Är den snäll att klippa? NEJ.

Vad har den för sadel/sadlar? Jacson.

Vad har den för benskyd/benlindor just nu? Beta pro skydd, GG lindor, Catago skydd mm.
Vad har den för bett just nu? Tredelat.
Vad har den för täcken just nu? Tunt regntäcke.
Tror du att hästen gillar dig? Ja.
Har du märkt något som tyder på att den gillar dig? Kommer till mig i hagen, gnäggar när han ser mig eller bilen, ibland.
Gillar du hästen? Älskar honom.
Nämn en sak som är - med hästen: För matglad.
Nämn en sak som är + med hästen: Hela han.

Har ni många minnen tillsammans? MASSOR.
Nämn det bästa: Tävling.
Har du någon gång sagt "jag älskar dig" till hästen? Flera gånger per dag.


Kommentarer
louisa

vad söta ni är tillsammans<3:)



Blogg: http://hastbloggiss.blogg.se/
2011-08-17 @ 23:05:56




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback