UNDERBAR RIDTUR!

Idag red jag en helt underbar ridtur tillsammans med Sara och Jasmine! Det är en ny ridväg som ser ut såhär:
Först rider man på asfalt i ca 7 minuter, sedan upp för en liten grusbacke. Därefter rider man förbi en hade och in på i en härlig skog med en traktor väg som tar ungefär 15 minuter att rida, och det finns massor med småstigar som man kan rida in på med. Sedan kommer man ut till ett stooort öppetfält där man rider längs med ängskanten brevid en skog, det tar ca 15 minuter. Sedan så ner för en traktorväg och ut på asfalten en pyttebit. Hela ritten med skritt, trav och galopp tar ungefär en timme ;) Perfekt! Vi galopperade upp för en lång ängsbacke, Pegasus var jättepigg och ville galoppera fort, fort! :D Han blev jättesvettig och varm, alltså har han jobbat bra. Jag är jättenöjd med dagens ridpass :)
Solen sken ju också, vilket gör att allt blir mycket roligare! :D

Just det, innan stallet så var ju jag hos Nellie, jag kollade när hon tävlade Clearound :) Såg bara första klassen, och det såg jättebra ut och dem nollade :D Roligt!
http://2.bp.blogspot.com/_lWaj5YCBFds/TBh533a4XMI/AAAAAAAAAs4/M8BoH-lv-eE/s1600/sol.jpg

Kommentarer
Anonym

åhh! Den vägen är så underbar! :D



2011-04-22 @ 19:04:46
Sara

haha emma då vi var borta en time jue ;)

men det var as härligt :)

kram <3



Blogg: http://saraaholgersson.blogg.se/
2011-04-22 @ 22:35:24




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback