Pegasus bett

Jag fick en fråga om vad jag har för bett på Pegasus, jag svara i ett inlägg om det är fler som vill veta :) Jag har även tagit med lite information om de 3 betten som jag använder, informationen kommer från www.hooks.se! Jag tycker det är bra att variera bett på hästen. Brukar ni göra det :)?

Jag använder ett Novabett. Pegasus trivs jättebra med det.
Mjukt bett i Polyuretan och rostfria ringar. Viktigt med rätt längd och välskötta tänder då betet är mjukt och kan bli skavt.


Jag använder även ett tre-delat Bucas bett, det går han också bra på.
Rostfria bett i de mest populära modellerna till den moderna sporthästen. Alla bett är massiva och välpolerade för att ligga bra i hästens mun.


Jag har inget eget Hackamore och har bara använt det en gång, men jag ska köpa mig ett eget. Jag tycker det är bra att låta hästen gå utan ett bett i munnen någon gång


Kommentarer
Patricia

Haha jag rider på exakt samma! :D



Blogg: http://minponnyochjag.webblogg.se/
2011-04-12 @ 20:56:35




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback