hoppträning

Hejsanhoppsan!

Nu har jag kommit hem från dagens hoppträning. Vi började med att rida fram på cerpentiner (stavning). I både skritt och trav, han var jättefin och mjuk. Jag bytte bett idag till vanligt tredelat i metall, och det tyckte han kändes konsitgt i munnen efter att ha ett mjuk gummibett innan ^^ Men han var jätteduktig och fin. Jag testade även mina nya sporrar som jag egentligen bara ska ha på tävlingar, men jag skulle bara testa dem idag och det gick finfint! Galoppen gick dunderbra, han var samlad och hade en studsig bra galopp, spciellt i högervarvet.

Sedan började vi att rida fram på två upphöjda bommar, efter bommarna gjorde vi en volt runt ett hinder och travhoppade ett litet vågplank. Han var jättefin. Sedan hoppade vi en liten bana, den var ganska kort så jag hoppade den 3 gånger. Första gången var han som han brukar vara, lite seg och han kräver gärna ner sig så jag fick vara extra noga med att få upp huvudet på honom. Men jag är jättenöjd, 3 rundan gick allra bäst, han hade bättre galopp, Peggan hoppar bättre efter en stund, då blir han mer taggad osv. Så jag är SUUUPERNÖJD med dagens hoppträning :D :D

Här är dagens outfit, fler bilder kommer inom kort!



Kommentarer
Malou

Vad roligt att det gick så bra! :D



Blogg: http://maloousan.blogg.se/
2011-04-13 @ 21:48:34
Ebba

Älskar din outfitt<33



Blogg: http://ryttareochhast.blogg.se/
2011-11-17 @ 19:47:28




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback