Gnutten, Mille och Joy

Tänkte berätta för er vilka ponnys jag har ägt.

Min första ponny var en b-ponny som heter Gnutten. Jag köpte honom när jag var 7 år och hade honom i 4 år. Han lärde mig så otroligt mycket! Gnutten var 128 cm hög och ett gotlandsruss, väldigt enveten men jättegosig! Jag tävlade 2 clarounder med honom som gick jättebra, men vi åkte inte på så mycket tävlingar med honom för att han var jättesvårlastad, en gång så stegrade han sig bakåt ur transporten och landade på lemmen med ryggen. Som tur var så skadade han sig inte. En väldigt lång period vågade jag inte rida honom, han bockade av mig så vi longerade honom, men efter mycket blod, svett och tårar så blev allt mycket bättre och jag kunde rida honom jättebra. Gnutten sålde jag efter 4 år som sagt till en familj i kode, han bor på deras gård med stora skogshagar och mysiga uteritter. Har inte hört av mig till dem på länge, tror inte jag skulle klarat det.
Jag älskar dig Gnutten vad om än händer!



Efter honom köpte jag Mille, eller hans hela namn är Topfair Milou. Det är en c-ponny valack 136 cm hög, New forest som jag ägde i ungefär 2 år, det han var bäst på och som han gillade mest var dressyr. Så jag lärde mig väldigt mycket inom dressyren på honom, han var också väldigt enveten, en gång när jag red ut så stannade han och vägrade att gå fram, det tog mig ungefär 15-20 minuter innan han gick fram... Vi tävlade bohuscupen i hoppning tillsammans, och laget slutade som tvåa! Så han kunde hoppa, men bara när han ville. Vi startade också en dressyrclearound L:C där vi fick 62% det var jätteroligt, det var inga placeringar men dem skrev upp på en lista vilka som fick bäst osv, vi kom tvåa av 16 st :D Hihi! Han hamnade hos en familj i Ale som tälar dressyr på honom, det går jättbra för dem! Kommer alltid att älska dig med Mille vad som än händer!










Nu till Joy, som jag ägde i typ 2 månader. Jag ägde henne, fast hade henne ändå på prov. Hon var 7 år gammal importerad från Irland. Det kändes jättebra på provridningen, men första dagen som jag red henne hemma så skenade hon iväg med mig, jag flög av och hon sprang iväg mot vägen. Jag blev rädd och vågade inte rida, men när jag väl fick mod och hoppade upp på henne så gick det oftast bra till en början men så fort jag började kräva mer av henne så började hon stegra, skena och flyga upp i luften. Hon var väldigt skygg med, när jag skulle spänna sadeln så kunde hon bli jätterädd och sticka iväg. Jag fick ha en vuxen med mig varje gång jag skulle rida. Det var helt enkelt en alldeles för svår och grön ponny för mig, men hon var väldigt vacker och gosig i stallet!




Film från prordning:


Och nu äger jag världens bästa Pegasus!


Kommentarer
Sara

hade du inte henne i 2 veckor? XD



Blogg: http://saraaholgersson.blogg.se/
2011-04-11 @ 20:46:59




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback