duktiga jag

Nu har jag precis varit ute och joggat, gud vad jobbigt det var! Men jag bet ihop. Blev inte så länge, jag är inte van vid att jogga men det blev 15 minuter utan pause. Jag ska fortsätta med 15 minuter nu i två veckor sedan ska jag öka på med 10 minuter. 2 dagar i veckan ska jag jogga + en dag som jag ska gå ut och gå i rask takt. Hoppas jag håller detta nu för jag vill verkligen få en förändring på mina vanor. Det senaste har jag ätit så himla mycket typ kakor och skit, men nu ska jag skärpa mig!
Såhär ser varje dag ut på en vecka för mig ungefär nu:
* Skolan
* Stallet
* Hem
* Äta
* Duscha
* Sitta vid datorn
* Sova

Men nu ska jag knö in en joggingrunda 2 dagar i veckan som sagt :) Antingen på morgonen eller på kvällen, det spelar ingen roll. Jag tror det är en väldigt bra start på dagen att jogga, och jag tror att det är bra över huvudtaget, man blir piggare, gladare, bättre kondis och bättre hälsa helt enkelt. 
En sak till som jag ska ändra på är att äta ORDENTLIGT och NYTTIGT! Jag äter knappt frukost, inte mycket till lunch, middag och nästan ingen vätska får jag i mig. Det ska det bli ändringar på, jag ska äta en bra fukost, ordentlig lunch, middag med mycket sallad, kvällsmat (typ en avokado med keso). Godis, kakor osv ska jag bara äta vid speciella tillfällen, typ på kalas, piknick, tävlingar eller liknande. Jag ska försöka följa matcirkeln också.
Så nu ska jag göra allt för att få detta att fungera! :)




Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback