dagens ridpass

Vi börjar med Dagens outfit
Charles Owen hjälm
Mountain Horse tröja
Mountain Horse ridbyxor
Lamicell schabrak
Röda Jacson strumpor
Pioneer stövlar
BT-pro skydd, fram
Jacson sadel
Träns, vet inte vad märket heter.



Nu till ridpasset som gick DUNDERBRA! Jag red i paddocken i ca 45 minuter. Efter framskrittning kortade jag upp tyglarna, gjorde små volter och halter. Sedan joggade jag fram honom på fyrkanten och volten, jag gjorde övergångar och tempoväxlingar för att kolla av så att han lyssnade och det gjorde han utmärkt. Sedan galopperade jag på fyrkanten i båda varven, därefter skrittpaus. Sedan började att "rida" så att säga. Jag började med att göra skänkelvikningar, det gjorde han superbra, lite tjabbig var han men det gick an. Sedan jobbade jag honom på volten i både trav och galopp, ett extra plus för galoppen idag! Han var superfin! :,) Jag red även igenom LC:1 programmet, han blev lite springig mot slutet med skötte sig bra ändå. Så det gick alltså superbra idag :D

Här kommer lite bilder:










Kommentarer
Michelle

Härliga bilder:)



Blogg: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
2011-04-26 @ 21:53:42




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback