alla har sina dåliga dagar...

Hej på er alla!
Idag red jag i paddocken efter skolan. Det var jättekul att träffa min lilla prins, jag köpte ett äpple till honom som han fick när jag kom, då blev han jätteglad. Som sagt idag red jag i paddocken, jag skrittade fram i 15 minuter. Sedan började jag att jobba honom honom i skritt, jag gjorde övergångar för att kolla så att han lyssnade bra på mig, och det gjorde han. Idag var han känslig för min skänkel vilket var skönt. Sedan började jag att jogga fram honom, även där gjorde jag övergångar och mycket bågar, han var lite okoncentrerad... Jag galopperade lite på spåret i fältsits, och det gick bra! :)

Så såg framridningn ut. Efter det så jobbade jag honom mest på volten i alla gångarter, och han var superfin! Men i galoppen så var han som en racerbil, STARK och drog mest iväg. Jag blev faktiskt lite sur på honom två gånger, för att han kollade bara på allt annat och struntade i mig. Men det mesta låg på mig, jag var på ganska dåligt humör när jag började rida från början. Men efter en stund så gick det mycket bättre och jag avslutade med att jogga honom i låg form på en åtta, han släppte loss jättebra och blev mjuk och fin. Så jag är nöjd! :D

Tyvärr inga bilder från idag, men ni får nöja er med en ganska gammal bild från en dag när jag red dressyr i ridhuset :)


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback