Pegasus är bäst!

Framridning: Han kändes lite seg men hade endå ett bra tempo. Han hoppade kanon! Man hade inte alls mycket tid på sig inne på framridningen. Dåligt, så jag hann bara hoppa räcket två gånger.



LD: Nollade! Gick superbra! Det var ju bara en clearound men det gick super. Bra framåtbjudning, men han är alltid lite segare första rundan. Jättenöjd!

Framridning till LC: Jättepigg xD! Hoppade jättebra och han kändes taggad men lyhörd.

LC: Han var mycket piggare i LC, innan jag gick in på banan kunde han inte stå stilla!! Detta var ju tvåfas och jag var jätte nervös för det var ju min första tvåfas med Pegasus. Men det gick jättebra :D Sista hindret i grundomg så blev det en jätte konstig sväng, mitt fel och han petade ner överbommen. Det blev jag världigt irreterad över, men det var HELT mitt fel! Pegasus kunde inte gå bättre. 

 
Är så nöjd med dagen! Kunde inte ha gått bättre på första tävlingen, förutom att jag kunde tagit ut svängen mer till ett hinder. Nu vill jag bara ut och tävla mer mer mer mer! Men jag ska ta en hopppaus i 4 veckor :) Det är för att han inte ska bli utsliten och bli hoppad för mycket, så de veckorna ska jag bara rida dressyr, ut, markarbete mm! Man får ju tänka på att han ska klara av en hel tävlingssäsong till våren. Mamma filmade men filmerna var för långa så jag ska försöka lösa det så att ni får se dem!

BYE!

 

 


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback