Mina hundar!

Tänkte berätta lite om mina (familjens) två hundar!
Vi har två Engelska bulldogar. Vi kan börja med Norton som vi köpte för 9 år sedan.

Han är våran hane.
Han är allså 9 år gammal. När jag var mindre var jag livrädd för honom för han sprang alltid runt och jagade mina fötter. Det gör han fortfarande... Norton har 2 sidor ibland är han världens kelgris och hur snäll som helst men ibland kan han visa sin djävulssida som han ofta tar fram när han inte får det han vill. Norton har en ögonsjukdom som heter starr, det gör att han ser dåligt. men det varierar från dag till dag, vissa dagar ser han som vanligt och vissa dagar kan han springa in i väggen. Det är inte så farligt som det låter. Han älskar prinskorv! Och han älskar även att åka bil! Hehe. Norton har funnits vid min sida sedan jag var jätteliten därför skulle jag inte kunna se mitt liv utan honom...♥



Embla är våran tik. Hon är nog de knasigaste hunden som finns... Men endå världens bästa hon med! Vi köpte henne några år efter att vi köpte Norton. Nu är hon 4 år. (tror jag). Hon har inte så mycket respekt för Norton, exempelvis, ibland kan hon sätta sig på Nortons huvud när han ligger och sover. Embla skulle aldrig bitas, inte för att vara elak i alla fall! Det bästa hon vet är att jaga bollar och springa. Här är en bild på henne ♥


Ganska gammal bild på henne!

Kommentarer
Evelina

sv; nej, haha dör.......



Blogg: http://eaqi.blogg.se/
2010-10-16 @ 22:42:16
Amanda

hahaha så söta! :D <3



Blogg: http://eaqi.blogg.se/
2010-10-16 @ 22:48:51




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback