Dressyren gick kanon!

Dressyrträningen gick jättebra! Jag har inga bilder det var för mörkt nämligen... Vi jobbade på två tiometers volter i en åtta också skulle vi göra han jämn i båda varven, och det blev han! Sedan skulle jag rida ut på en tjugometers volt och sedan in igen på tiometers volterna osv. Gick jättebra! Vi gjorde det även i galopp, jag red utan stigbyglar för att komma ner mer i sadeln. Iaf sedan gjorde vi samma sak i galoppen. Sedan gjorde vi galoppombyten från både höger till vänster och han gjorde 2 st klockrena där han fick med både fram och bak på en gång! :D Efter det travade jag av honom på en längre tygel så att han fick stretcha sig ordentligt och efter det ledde jag av honom.

Tog in honom i stallet och ryktade och borstade av benen på honom, sedan blev det såpass sent så vi kvällsfodrade. Sedan åkte jag hem och duschade och sitter nu vid datorn!
Jättnöjd med Pegasus idag iaf, som jag alltid är! ♥ Nu ska jag kollade facebook och andra bloggar, sedan ska jag plugga lite SO och Engelska OCH Svenska. 

I SO:n jobbar vi om hur människan kom till. Allså människans ursprung också lite inflätad geografi i det med, så jag ska läsa ett häfte om det. I Engelskan har jag en novell som ska läsas klart och man ska kunna vad den handlar om osv. Och sist men inte minst svenska, där ska jag plugga inför en redovisning. Jag faktar om Edgar Allan Poe. En författare...

Så nu ska jag göra det och så :)

 


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback