Ingen lång bloggpaus inte!

Det blev ingen lång bloggpaus xD Verkar som om det funkar nu! Tack och lov.
Jag måste ju berätta vad som har hänt nu torsdag och fredag.

Torsdag var jag i skolan som vanligt, efter skolan var det hoppträning i Ödsmål. Vi började med att rida fram, travade på fyrkanten och på volter sedan galopperade och kollade så att det lyssnade. Vi red över bommar på en volt två av bommarna var upphöjda. Pegasus var jätteduktig, de två första gångerna orkade han inte riktigt hålla galoppern genom hela volten men sedan gick det som en klocka. Utan för den nybyggda och STORA manegen så gick det ett tåg varje halvtimme och den åkte jättenära och det lät ju som sjutton. Pegasus spännde sig bara men gjorde ingenting. Ja iaf efter bommövningarna så hoppade vi en oxer och ett räcke, därefter på en serie med fyra hinder. Först var det ett galoppsrång - två galoppsprång - tre galoppsprång.  1, 2, 3 lixom. Jag är så bra på att förklara :D! Pegasus var iaf superduktig och väldigt pigg, vi avslutade med en bana på 1 meter som gick som en klocka han rev dock oxern två gånger men det var jag som red som en kratta fram till hindret.

Fredag-idag har jag inte gjort så mycket, skolan sedan stallet. Red ut en sväng barbacka på hans tjocka gosiga vintertäcke. Skrittade bara eftersom det blev en hård träning igår och han var duttig. Sedan åkte jag hem och har inte gjort något, men nu kollar jag på Idol och så.

Nu blire somsagt fortsätta att se på Idol också hörs vi senare :D


Gammal bild på mitt älsklings-hjärta!

Kommentarer
Patricia

Sv: Åh, vad bra :D



Blogg: http://minponnyochjag.webblogg.se/
2010-12-10 @ 21:30:21




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback