Info

Har jag berättat om mina hundar? Jag tror faktiskt inte att jag har gjort det så jag gör det nu och när jag endå håller på kan jag berätta om katten min.

Vi kan börja med Norton som är våran hanhund, han köpte vi när han var en liten valp. Nu är han 10 år gammal och ser inte så bra, men han är pigg och fräch förövrigt. Han är en Engelsk bulldog med ljusbrun päls och vit under magen, ansiktet och på benen. Vi har ställt ut honom 2 gånger tror jag och det har gått hyffsat, Norton tycker inte det är kul att gå runt i en ring han ligger hellre hemma och sover eller snuttar på kuddar. Han har snuttat på kuddar sedan han var en liten valp, jag ska försöka filma någon gång så ska ni  få se :,) Norton är väldigt bestämt av sig och när han inte vill något kan han hugga till men han är otroligt snäll och gosig.



Embla är våran tik, hon har lite gråare päls en Norton. Henne har vi också ägt sedan hon var en liten valp och nu är hon mellan 3-4 år gammal. Hon är verkligen en speciell hund. Hon kan bli hur sur som helst om man inte klappar henne först, det visar hon genom att sätta sig under bordet och vägrar att komma fram. Hon är väldigt snäll och skulle aldrig bitas, inte med med flit iaf. Men mot Norton är hon inte lika snäll, när han ligger och sover kan hon sätta sig på hans huvud eller om han har hundkorgen så kommer hon och knuffar bort honom. Sånna grejer gör hon...


Stefan heter våran katt som är snart 12 år. Han visar mer och mer att han börjar bli äldre. Han är en bondkatt med gråsvart-brun-vit päls. Han älskar skinka och annat kött, jag har faktiskt lärt honom sitt. Han kommer bra överens med hundarna, ibland ligger Norton till och med med tassen över honom. Han är jättesnäll och man kan göra nästan var som helst med honom, men han kan endå säga ifrån, det gör han genom att bitas eller rivas, ja det finns ju inte så många andra sätt.

Kommentarer
Amanda

HAHAHH, där är ju min man Stefan! <3



Blogg: http://rilfarna.blogg.se/
2010-12-30 @ 11:58:27
Malou

Embla dååå! :D hahahaha! Stackars lille norton som vill sova! :,)



Blogg: http://maloousan.blogg.se/
2010-12-30 @ 17:04:26




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback