7 månader

Jag har haft Pegasus i över ett halvår och jag fattar det inte. Det går så himla fort! Det kändes som om jag fick Pegasus igår. Det går inte att beskriva hur glad jag är över att jag köpte Pegasus. Jag skulle inte passa med någon annan ponny. Jag kan inte föreställa mig mitt liv utan Hembys Pegasus. Han gör mig glad. Lycklig.

När jag provred honom klickade det direkt och det var som om jag kände honom sedan långt innan. Visserligen gjorde jag det. Många av er vet säkert inte att jag ägde honom för 3 år sedan ungefär. Jag och mamma köpte honom när han var mellan 6 och 7 år. Vi upptäckte inom kort att det inte funkade, han var stor och jag var liten och kunde inte rida så bra och kunde inte hantera honom. Han krävde en duktigare ryttare, så vi sålde honom till Lisa min tränares dotter. Där stannade han i 2 år och när jag köpte tillbaka honom var han en helt annan ponny. Helt underbar!

Även fast han har slängt av mig några gånger så är han bäst! Så fort jag tänker på den dagen jag ska sälja dig så får jag en klump i halsen och tårarna trängersig fram. Jag vill inte vara med om den dagen. ALDRIG att jag vill det! Men på något sätt kommer man ju skiljas åt, antingen får man se den falla eller bli överlämnad till en annan liten ryttare. Ush och fy. Men det jag ville ha sagt var att jag är så glad över att jag har Pegasus och jag älskar dig! Så du vet, fast det vet jag att du vet. Även fast jag blir irriterad på dig ibland så vet du att jag älskar dig endå.

Jag vet att många som inte har häst/ponny tycker att det är helt sinnessjukt att man sitter och skriver en lång text om hur mycket man älskar sitt djur. Men då får ni tycka det jag bryr mig inte! Det är så mycket mer en ett djur! En vän för livet.


Vi föralltid

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback